Teenaga Dream..Into The New World...

Sunday 1 January 2012

Puteri Bella!!

Aku,Bella ialah seorang anak yatim..mamaku telah meninggal lalu papaku mengahwini ibu musuhku,Mama Marina...Maria,anak Mama Marina,iaitu musuhku..Disebabkan Maria tua 2 bulan dari ku,papaku menyuruh aku memanggilnya dengan gelaran kakak..kadang2,aku geli juga kerana dia memang musuhku..Kenapa aku kata dia musuhku??Kerana di sekolah dia sering membuli ku...Dia teramat jahat..Di depan papa sahaja dia berlakon baik.. Mama Marina tidak seperti anaknya..Dia baik,cantik..sebab itulah papa asyik memandang sejak mama meninggal...Memang jodoh agaknya..

Pada Suatu malam,Mama Marina(mama jelah..penat nk tulis Mama Marina) memanggilku "Bella,kamu hendak ikut mama dan papa??" blom sempat aku menjawab..tiba2 "Hai ,anak tiri je ajak??anak kandung??"Sampuk Maria..."Maria,bukan x nak ajak.. tapi kamu da banyak kali da ikut mama nga papa...bagilah peluang Bella pula"..mama amat memahami ku .... Tetapi,tetiba saja mata ku memandang Maria..Maria menjelingkan mata.. Lantas aku berkata "Mama..Bella xnak ikut la..Biar Kak Maria ikut..." Huh??Camne mulut aku boleh cakap camtu??terlepas peluang nak pegi Majlis Tari Menari Puteri Idaman Putera...aku juga ingin menunjukkan bakat ku...Maria terus berlari menuju ke tingkat 2..menyalin pakaian...sebelum dia pegi tadi aku dengar dia kata kejap je...tapi da 20 minit mama dan papa tunggu..

"Jaga rumah elok elok..BYE!!"
hmmmm...nak pegi...!!! tapi xde kenderaan...!!Aku menangis seorang diri...
"Tuk...Tuk...Tuk"
Sape pula tu??tiba2 jantungku berdegup kencang..Aku menuju ke pintu...
"Suprise!!"
"Mary..ingatkan sape..."
"Hei,my name is Maria la..."
"Yelah..tpi tu nama musuh aku jugak kan??"
"ermmm...yelah..Nah!!"
Aku terkejut.."aa...aa...ape ni ??

"Nilah baju kau untuk majlis tari menari tu..." Kata Mary sambil tersenyum...
"Baju?? Ni ape ni??Kasut??mane ko dapat sume benda ni??"
"Ni saudara aku punya...dia suruh pulangkan pukul 12 tepat nanti..tapi kasut tu kasut aku punya..kau boleh ambik..aku da tak pakai.."
"Ta...Tapi.."
"Dah la...cepatlah ganti baju...nanti kol 12 nnti x sempat kang...

Aku dan Mary masuk ke dalam bilikku...selesai memakai baju itu,Mary menyolekkan ku dengan alat solek yang dibawanya...

"Ok,skang ni,aku akan hantar ko ke sana..tapi aku x pergi tau..."
"Yelah..."

Setelah tiba di tempat yang dituju..Mary meninggalkan aku..
Aku masuk ke dalam...Aku ternampak seorang putera mendekatiku...
"Hai!" Tegur putera itu.. "Hai"aku membalas....
"Jom menari dengan saya..."kata putera sambil menghulurkan tangan kanan nya...
Ketika aku ingin menyambut,jam berbunyi menunjukkan pukul 12...aku teringat kata2 Mary..

"Saya pergi dulu...!Bye!!"
Aku berlari..Namun,ketika menaiki tangga,kasut ku pula tercabut...aku tiada pilihan, aku harus pulang..aku terus berlari tanpa kasut sebelah kiri..

"Assalammualaikum!"
"Waalaikummussalam..boleh saya tolong??"
"Saya ingin berjumpa dengan Puteri Bella??"
"Puteri??sejak bila dia jadi puteri??"Maria tercengang..
"Anda cari saya??"Aku memberanikan diri...

Putera itu berlari ke arahku...Lalu melutut...
"Sudikah kau menerimaku???"
"Saya setuju..!!"
Tiba tiba sahaja mama menyampuk...papa juga ada...
"Kita kena percepatkan perkahwinan Bella dan Putera Khairul..."
Kata mama...

"Tapi saya kakak...saya kena kahwin dulu..."Bantah Maria..mungkin dia cemburu...
"Jangan risau Puteri Maria...saya ada seorang abang...abang saya amat berminat dengan anda."

Maria tersenyum...Akhirnya,aku dan Maria berbaik semula...Aku tahu dia adalah kakak tiri aku dan bakal kakak ipar aku...Apapun,TERIMA KASIH ALLAH!!


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home