Teenaga Dream..Into The New World...

Thursday 29 December 2011

Couple???

Hai,saya mengaku saya dah lama tak update new post....Takpe...Blog saya tak marah.. Korang yang marah kan???Takpe...Ari ni saya cuba menaip tentang tajuk yang begitu istimewa...Iaitu"Remaja Dan Couple"...

Bila cakap tentang couple,semua orang tahu..dalam bahasa melayu nya pasangan atau dalam korea nya tak payah la sampai korea...Ok,ape pendapat korang tentang couple??

a)mengeratkan silaturrahim antara 2 keluarga yang x dikenali
=Sory,anda salah kerana nak mengeratkan silaturrahim harus Nikah!!
b)dapat menjalinkan kasih sayang
=jawapan anda kurang tepat,dapat menjalinkan kasih sepatutnya membina rumah tangga
c)Sesuatu yang tidak perlu kerana Islam melarang,couple tiada dalam ajaran islam...
=Ha!!Inilah pendapat yang saya nak!

Sebenarnya couple adalah untuk pasangan yang telah bernikah...Tiada isitilah couple sebelum nikah...Jika seseorang itu couple juga,maka dia telah melakukan dosa di sisi Allah..Couple itu mendekatkan diri kepada zina..Zina itu luas..

Jadi ingat ya!!?? No Couple2!!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home